Általános szerződési feltételek
I. Általános rendelkezések
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) [●] napján lépnek hatályba, amely feltételek a mywood.hu/webaruhaz/ webáruházon (a továbbiakban: Webáruház) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatás igénybevételének a feltételire vonatkoznak. A Furniture1 Kft., mint eladó (továbbiakban: Szolgáltató) és a vásárló, mint vevő (a továbbiakban: Vásárló) között létrejövő adásvételi szerződés tartalmát – a vonatkozó jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF határozza meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Vásárlót és a Szolgáltatót megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
Kérem, tanulmányozza át az online vásárlás feltételeit tartalmazó ÁSZF-et, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha annak minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti önmagára tekintve.
A My Wood Design Kft. fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF módosítsa vagy kiegészítse. A módosítások, illetve kiegészítések a www.butor1.hu internetes oldalon teszi elérhetővé, amely változások a közzétételt követően válnak hatályossá. A jelen ÁSZF bármely változása nem alkalmazandó azon megrendelésekre, amelyek az ilyen módosítás vagy kiegészítés hatálybalépése előtt kerültek leadásra, kivéve, ha jogszabály ettől eltérően rendelkezik.
Jelen ÁSZF 2025.05.01. napján lép életbe.
II. Szolgáltató adatai, elérhetősége
A Webáruház URL címe: https://mywood.hu/webaruhaz/
A Webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Cégnév: My Wood Design Kft.
Székhely címe: 1161 Budapest, Bercsényi utca 40.
Cégjegyzékszám: 01-09-384805
Adószám: 29257988-2-42
Bankszámlaszám: 10701609-75221328-51100005
Nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Ügyfélszolgálat elérhetőségei:
E-mail: info@mywood.hu
III. Tárhely szolgáltató adatai
Név: Nethely Kft.
Székhely: 1115 Budapest, Halmi utca 29.
Cégjegyzékszám: 01-09-961790
Email: info@nethely.hu
IV. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A jelen ÁSZF a Webáruházban elérhető és megvásárolható termékek megvásárlására vonatkozik. A megjelenített termékek kizárólag online, házhoz szállítással rendelhetőek meg. A termékek adatlapján megtalálhatóak az egyes termékek leírásai, azok főbb jellemzői, illetve a termékek illusztrálására szolgáló képek. A megjelenő képek kis mértékben eltérhetnek a valóságtól, (például előfordulhat, hogy a színminta képe a valóságtól kis mértékben eltér, illetve a konyhabútor a képen látható mosogatótálcát, csaptelepet nem tartalmazza). A bútorok csak az összeszereléshez szükséges csavarokat tartalmazzák, a falra rögzítéshez szükséges tartozékokat külön kell megvásárolni. Ezek az eltérések nem minősülnek a Szolgáltató hibás teljesítésének, és ezekről az eltérésekről a rendelés visszaigazolása előtt a Szolgáltató telefonon igyekszünk egyértelmű felvilágosítást adni. Az alábbi értékesítési feltételek kerülnek alkalmazásra minden, a Szolgáltató által bármely bútornak a vevő számára történő értékesítése esetén, minden vitás esetben a jelen szerződés feltételei az irányadók.
A Webáruházban többségében olyan bútorok vannak feltüntetve, amelyeket nincsenek raktárkészleten, ezért megrendelés esetén két munkanapon belül felvesszük Önnel a kapcsolatot telefonon, és egyeztetünk a szállítás várható időpontját illetően. A termékek bemutató oldalain található szállítási információk tájékoztató jellegűek.
A Webáruház nem kínál digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást, így az ezekre vonatkozó jogszabályi rendelkezések nem alkalmazandók.
V.Az általános szerződési feltételek elfogadása
A rendelés leadásával a rendelést leadó fogyasztó, illetve egyéb fogyasztónak nem minősülő Vásárló kijelenti, hogy a jelen ÁSZF, valamint az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezéseit megismerte, és kifejezetten elfogadja azokat. A Webáruházban csak a 18. életévüket betöltött személyek adhatnak le rendelést. Az ÁSZF, valamint az Adatvédelmi tájékoztató az erre mutató linkre történő kattintással érhető el, onnan letölthetőek.
VI. A vásárlás és megrendelés folyamata
A Webáruházban történő regisztráció a vásárláshoz nem szükséges. A Webáruházban regisztrált felhasználók és regisztráció nélküli látogatók közel azonos módon tudnak a termékek között böngészni és vásárolni. Az egyes elérhető termékek mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok és a termékek tájékoztató jellegű fotói is.
Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a Vásárló a „KOSÁRBA TESZEM” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba tudja helyezi. A kosárba tetszőleges számú termék helyezhető el, amely önmagában még nem eredményezi az adott termék megrendelését. A kosár tartalma a menüsorban jobb oldalán fent található „kosár” ikonra kattintva megtekinthető, ahol a Vásárlók leellenőrizhetik a rendelésüket, amelyet a megrendelés véglegesítéséig módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja és mutatja a rendelés végösszegét.
A rendelési folyamat az „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombra kattintva folytatható, ahol Vásárlóknak meg kell adniuk az adataikat, beleértve a rendeléshez szükséges személyes adataikat is. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy amennyiben a Vásárló nem adja meg a szükséges adatait, úgy nem tud rendelést leadnia Webáruházban. A Vásárló kiválaszthatja a fizetés, a kiszállítás módját, illetve lehetősége van a megjegyzés ablakban további információkat, különösen a kiszállításhoz kapcsolódó információkat közölni (pl. kit, milyen telefonszámon hívjon a futár, mikor tudja a Vásárló átvenni a megrendelt terméket stb.). Az adatok a megrendelés véglegesítéséig és beküldéséig bármikor módosíthatóak, illetve az esetleges adatbeviteli hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatóak.
A „MEGRENDELÉS” gomb fölött található linkek segítségével az ÁSZF és az Adatvédelmi Tájékoztató megismerhető, letölthető és kinyomtatható. A megrendelés a szállítási és fizetési mód kiválasztása után, az ÁSZF és az Adatvédelmi Tájékoztató elfogadását követően, a „MEGRENDELÉS ” gombra kattintva véglegesíthető. A „MEGRENDELÉS ” gombra kattintva az Ügyfél nyilatkozata – kiválasztott termékre vonatkozó vételi ajánlata – elektronikus úton és végleges jelleggel megtettnek és a Vásárló tekintetében ajánlati kötöttséget eredményező jognyilatkozatnak tekintendő (a fogyasztónak minősülő Vásárlókat az ÁSZF és a jogszabályok szerint megillető általános elállási jogosultság fenntartása mellett).
A regisztráció nélküli vásárlás során megadott adatokat a Szolgáltató kizárólag a rendelés teljesítésére és az elszámolásra használja fel, azokat harmadik fél részére kizárólag törvényi kötelezettség esetén továbbítja.
VII.Az adásvételi szerződés létrejötte
A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. A megrendelés leadását követően a Webáruház először a megrendelés beérkezését e-mailen keresztül küldött automatikus üzenettel visszaigazolja, ami csak annak tényét rögzíti, hogy a Vásárló megrendelése a Webáruházon keresztül megérkezett a Szolgáltatóhoz, azonban ez a visszaigazolás nem minősül az ajánlat elfogadásának. Amennyiben a Vásárló azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés a Vásárló adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám stb.), úgy köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Webáruházzal e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben megrendelésétől számított 24 órán belül a Vásárló nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel a Webáruházzal a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg.
A Szolgáltató és a Vásárló közötti adásvételi szerződés a megrendelés feldolgozását követően, a Szolgáltatótól e-mailen megküldött végleges szállítási visszaigazolásának a Vásárlóhoz történő megérkezésével jön létre, (a szállítás visszaigazoló e-mail a Vásárló levelezőrendszerében történő hozzáférhetővé válásakor) amely egyedi szerződéskötésnek minősül és fizetési kötelezettséget von maga után. A végleges szállítási visszaigazolás tartalmazza, hogy a megrendelt termék várhatóan mikor érkezik be a Szolgáltató raktárába, illetve mikor kerül a Vásárlónak kiszállításra. A későbbi panaszkezelés és kommunikáció megkönnyítése érdekében javasoljuk, hogy a végleges szállítási igazolást mentse le.
A Vásárló a „MEGRENDELÉS” gomb megnyomásával leadott rendelése a megrendelt termék tekintetében, adásvételi szerződés megkötésére irányuló szándékot egyértelműen kifejező és a lényeges kérdésekre kiterjedő jognyilatkozatnak számít, mely nyilatkozatához a rendelés leadásától számított 15 napig kötve marad. A Szolgáltató törekszik arra, hogy a megrendelést feldolgozza és az ajánlat elfogadását jelentő szállítási visszaigazolást mihamarabb megtegye, ugyanakkor felhívja a Vásárlók figyelmét, hogy rendkívüli esetekben (pl. ideiglenes készlethiány esetén) a visszaigazolás hosszabb időt is igényelhet. A Szolgáltatót a Vásárló által megtett megrendelés tekintetében szerződéskötési kötelezettség nem terheli, a megrendelés visszaigazolását – pl. készlethiány esetén – jogosult visszatartani, illetve megtagadni.
Amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül és a megrendelésének elfogadása – azaz a megrendelés elektronikus úton történő visszaigazolása – legkésőbb a megrendelés elküldését követő 2 munkanapon belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg (az adott email címen nem válik hozzáférhetővé), a fogyasztónak minősülő Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség, illetve a szerződéses kötelezettség alól (ajánlati kötöttség alóli mentesülés). A Vásárló általi megtekintés időpontjától függetlenül a megrendelés tartalmának a Vásárló által megadott e-mail címre történő visszaigazolásával az egyedi szerződés abban az esetben is létrejön, amennyiben a Szolgáltató visszaigazoló email üzenetét az ajánlati kötöttség utolsó napján elküldi a Vásárló megrendelés során megadott e-mail címére.
Az adásvételi szerződés megkötésével a Szolgáltató vállalja, hogy átadja az adásvétel tárgyát képező termékeket és lehetővé teszi, hogy a Vásárló megszerezze a termék tulajdonjogát. A Vásárló a termék átadásával válik tulajdonossá. A Szolgáltató köteles a termékeket, ideértve az azokra vonatkozó dokumentumokat átadni a Vásárlónak. A termékeket a kiszállítás időpontjában kell a Vásárló részére átadottnak tekinteni.
VIII. Árak
A Webáruházban közzétett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak, melyek forintban értendőek.
A Szolgáltató a Webáruházban található termékek vételárának egyoldalú – az árváltoztatás weboldalon történő megjelenítésével egyidejű – módosításának jogát a maga számára fenntartja azzal, hogy az adott rendelés Vásárló általi elküldését (MEGRENDELÉS gomb megnyomását) követően a megrendelt termék vételárát a Vásárló hátrányára nem változtathatja meg. A nyilvánvalóan hibásan feltüntetett ár esetén a Szolgáltató felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést. Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen: 0 Ft-os ár, kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 10000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 5000 Ft-ért kínált Áru).
Az elektronikus út alkalmazásából eredő rendszerhibákból és rendelésmódosulásokból fakadóan a Szolgáltatót, illetve a Vásárlót hátrány nem érheti, az így létrejövő többletkötelezettségek a Feleket nem terhelik. Szolgáltató, illetve a Vásárló jogosult az iménti okokból fakadóan téves, illetve hibás rendeléseket törölni, módosítani, illetve visszamondani.
IX. Kiszállítás
A Vásárló a megrendelésben megadja az áru szállításához szükséges elérhetőségeit, azaz teljes nevét, telefonszámát, az áru átadási helyének címét, e-mail-címet és a számlázási adatokat. A Vásárlónak olyan címet kell megadnia, amely címen a Vásárló, illetve a termék átvételére jogosult személy elérhető, illetve a termék átvétele biztosított. A vásárlót terheli a felelősség, hogy a megrendelés visszaigazolását kizárólag az általa a megrendelésben megnevezett személynek hozza a tudomására.
A termékek kiszállításának várható időtartamát a megrendelést követő második visszaigazoló e-mail tartalmazza, azonban a szállítási határidő minden szállítási típus és átvételi mód esetében esetén csak tájékoztató jellegű. A szállítási határidő módosulása miatt a Szolgáltató kizárja a felelősségét. A szállítás pontos időpontjáról a Szolgáltató a Vásárlót egy munkanappal a kiszállítást megelőzően telefonon értesíti. Javasoljuk, hogy ellenőrizze a termék színét és összetételét, amíg a kiszállítást végző munkatársunk a helyszínen tartózkodik. Előfordulhat, hogy a kiszállítás rajtunk kívül álló okokból (pl. útviszonyok, baleset, időjárási okok, vis major) az előzetes értesítés ellenére meghiúsul. Ilyenkor igyekszünk a Vásárlót az esetleges változásról a lehető leghamarabb tájékoztatni, és a kiszállítást a következő lehetséges időpontban ismét megkísérelni. A fogyasztó természetesen ezt nem köteles megvárni, és úgy dönthet, hogy eláll a vásárlástól. Amennyiben a Vásárló hibájából vagy a Vásárló érdekkörében felmerült ok miatt hiúsul meg a terméket kiszállítása, a Szolgáltató felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval az ismételt kiszállítás időpontjával kapcsolatban. Ha második kiszállítás is meghiúsul a Vásárló hibájából vagy a Vásárló érdekkörében felmerült ok miatt, a Szolgáltató jogosult elállni az adásvételi szerződéstől. Szolgáltató kizárja a kiszállítás késedelméből eredő felelőségét, ha kiszállítás a Vásárló érdekkörében felmerült ok miatt nem valósulhat meg.
A Szolgáltató a megrendelt terméket csak addig a pontig vállalja szállítani, ameddig a terméket szállító gépjármű szabályosan közúton el tud menni. A termék kiszállítása és átadása a termék összeszerelését nem foglalja magában.
Az adásvételi szerződés megkötésével a Szolgáltató vállalja, hogy átadja az adásvétel tárgyát képező terméket és lehetővé teszi, hogy a Vásárló megszerezze a termék tulajdonjogát. A Vásárló a termék átvételével válik a termék tulajdonosává. A Szolgáltató köteles a termékeket, ideértve az azokra vonatkozó dokumentumokat átadni a Vásárlónak. A termékeket a kiszállítás időpontjában kell a Vásárló részére átadottnak tekinteni.
X. Fizetés
A Webáruházban vásárolt termékek esetén a Vásárlónak semmilyen előlegfizetési kötelezettsége nincs. Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdése alapján a Szolgáltató számlát bocsát ki a Webáruházban történő vásárlásokról, amelyet elektronikus úton kézbesít a Vásárló megadott e-mail címére. A termék átadásával a Szolgáltató elismeri, hogy a vételárat a Vásárló teljes mértékben megfizette, és további fizetési kötelezettsége nem áll fenn.
A Webáruházban az alábbi fizetési lehetőségek közül választhatnak a Vásárlók:
● Banki átutalás (előre utalás)
● Bankkártyás fizetés
Banki átutalás
Amennyiben a Vásárló a fizetési módok közül a banki átutalást választja, köteles a számla összegét legkésőbb a kiszállítás napjáig a Szolgáltató alábbi bankszámlájára megfizetni. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a banki átutalás jóváírásának időtartamát a szolgáltatónak nem áll módjában befolyásolni, ennél fogva a szolgáltatót az esetleges átutalási késedelemből fakadóan felelősség vagy helytállási kötelezettség egyáltalán nem terheli. Kérjük, az átutalási közleményben adja meg rendelésének sorszámát.
Amennyiben a Vásárló a megrendelés visszaigazolását követő 30 belül nem teljesíti fizetési kötelezettségét, úgy a Szolgáltató jogosult a Vásárló értesítése nélkül a megrendelést törölni és a szerződéstől elállni.
Szolgáltató bankszámla adatai:
Címzett: My Wood Design Kft.
Bank: CIB Bank
Megjegyzés: Rendelésszám
Bankszámla szám: 10701609-75221328-51100005
Nemzetközi utalás esetén:
Címzett székhelye: 1161 Budapest, Bercsényi utca 40.
IBAN: HU86107016097522132851100005
SWIFT kód: CIBHHUHB
Bank székhelye: 1024 Budapest, Petrezselyem utca 2-8.
Fizetés bankkártyával
A Vásárló megrendelési folyamat során azonnal tud fizetni, ha megadja bankkártyája adatait. A megrendelés véglegesítésekor a Vásárló bankkártyáját az esetleges kedvezmények levonása után megterheljük a ténylegesen kiszámlázott összeggel.
XI. Számla
Szolgáltató a Vásárló részére a megrendelt termék vételárának kifizetésének igazolására, a fizetés és a termék kiszállítását követően elektronikus számlát állít ki, amelyet a Vásárló által megadott email címre elektronikus levél útján küld meg. Jelen ÁSZF elfogadása az elektronikus számlabefogadó beleegyezésének minősül, az ÁSZF elfogadásával a Vásárló hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki.
A fentieknek megfelelően a Vásárló a megrendelés leadásával és a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a hatályos jogszabályoknak megfelelően kiállított elektronikus számlát befogadja, valamint a Szolgáltató által küldött elektronikus számlát tartalmazó leveléből (e-mailből) letölti.
A Szolgáltató által kiállított elektronikus számlát a Szamlazz.hu látja el időbélyegzővel és digitális aláírással a Szolgáltató megbízásából. A Szolgáltató által kiállított elektronikus számla elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, amely a számviteli és az ÁFA jogszabályok által szabályozott és adóigazgatási azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az elektronikus úton kibocsátott számlákat a hatályos jogszabályok alapján, elektronikus úton kell megőrizni. Az eredeti elektronikus számla, mint elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, hitelesen igazolja az adófizetéssel kapcsolatos jogok és kötelezettségek létét.
A kiállított elektronikus számla mindenben megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.
XII. Fogyasztónak minősülő Vásárló elállási joga
A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletnek megfelelően a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől a termékek átvétele előtt vagy az azt követő, illetve több termék vagy több darabból álló termék vásárlása esetén az utolsó termék vagy darab átvételét követő 14 napon belül. Vásárló jogosult továbbá a szerződéskötésre vonatkozó ajánlatát is visszavonni. A Vásárló elállási szándékát a+36 30/6418798 (normál díjszabású) információs vonalon, elektronikus levél formájában, e-mailben az info@mywood.hu címre vagy a Szolgáltató székhelyére postai levélben megküldve jelentheti be. A fogyasztó az elállási jogát a jelen ÁSZF mellékletét képző elállási nyilatkozat-minta vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló úgy dönt, hogy a megjelölt, 14 napos határidőn belül az adásvételi szerződéstől eláll, ehhez elég a fent megjelölt elérhetőségek valamelyikén közölnie az elállási szándékát a Szolgáltatóval. A határidőben történt közléssel az elállás jogszerű és érvényes a fogyasztó általi egyoldalú jognyilatkozat megtételével is. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló nyilatkozatát határidőn belül elküldi.
Az elállás jogkövetkezményeként a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre. Elállás esetén a Szolgáltató a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Vásárló által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli. Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ (a termék lakásba történő szállítását), a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn a Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége.
Amennyiben a fogyasztó csak részben – csak bizonyos termékek tekintetében – áll el a szerződéstől, a Szolgáltató az elállással érintett termékek vételárát téríti vissza és az összekészítési díjat vagy szállítási díjat abban az esetben nem, ha az az elállással nem érintett további termékek vonatkozásában is felszámítandó. A Szolgáltató. mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
Jelen esetben és a Szolgáltató gyakorlata szerint, a fogyasztónak minősülő Vásárló elállása esetén a Szolgáltató minden esetben vállalja, hogy az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül az elállással érintett terméket saját maga fuvarozza vissza, ennek a költségeit is a Szolgáltató viseli.
A fogyasztó kötelezettségei elállása esetén
Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, köteles az kiszállított terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy az Szolgáltató által az kiszállított termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.
A Vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Ilyen esetben a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy egyoldalúan beszámítsa a termék értékcsökkenéséből adódó kártérítési követelését a fogyasztó vételár visszakövetelési követelésével szemben.
Elállás esetén a Vásárló a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 24. § (2) bekezdésének megfelelően.
A Vásárló nem jogosult elállni a szerződéstől a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1) bekezdésében meghatározott esetekben. Így a Vásárló nem jogosult elállni a szerződéstől: olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; olyan termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
XIII.Termékvisszavitel és pénzvisszafizetés 365 napon belül
A Vásárló jogosult a Webáruházban vásárolt termékeket a fogyasztót megillető fenti 14 napos határidő lejártát követően is visszavinni, legkésőbb az átvételtől számított, illetve több termék vagy több darabból álló termék vásárlása esetén az utolsó termék átvételétől számított 365 napon belül a Szolgáltató erre vonatkozó feltételei szerint.
XIV.Kellékszavatosság, termékfelelősség és jótállás
A Szolgáltatót a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet alapján a rendeletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában kötelező jótállási kötelezettség terheli (kötelező jótállás). A Szolgáltató 24 havi önkéntes jótállást biztosít a fogyasztói szerződés keretében vásárolt termékekre, kivéve, amikor a Szolgáltató ettől eltérő – egyes termékek esetében akár hosszabb időtartamú – önkéntes jótállási kötelezettséget vállal az általa közzétett tájékoztató anyagok feltételei szerint, amelynek esetében az önként vállalt jótállás időtartama nem lehet rövidebb, mint a jótállás rendeletben meghatározott kötelező időtartama.
A 151/2003 (IX.22) számú Kormányrendeletben felsorolt 10.000 Ft elérő, de 100.000 Ft- ot meg nem haladó eladási ár esetén a jótállás időtartama 1 év, 100.000 Ft-ot meghaladó, de 250.000 meg nem haladó eladási ár esetén 2 év, 250.000 Ft eladási ár feletti termékek esetében a kötelező jótállási idő 3 év, amely esetben ezen termékekre e hosszabb kötelező jótállási idő az irányadó. A Szolgáltató önként vállalt jótállási kötelezettsége a rendeletben kötelezően meghatározott időtartamot meghaladhatja, amelyről az egyes termékek adatlapján ad tájékoztatást.
A jótállási idő a termék, fogyasztónak minősülő Vásárló általi átvételének vagy a termék beüzemelésének napján kezdődik. Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék átadásától számított 6 hónapon belül nem helyezi üzembe, a jótállási határidő kezdő napja a termék átadásának a napja.
A jótállás, a fogyasztónak minősülő Vásárló jogszabályból eredő szavatossági és egyéb jogait nem érinti.
XV.Panaszkezelés módja
Amennyiben termék kicsomagolása után gyártási hibát vagy a szállítás során történt sérülést észlel, kérjük, fényképezze le a sérülést, és küldje el nekünk e-mailben az info@mywood.hu e-mail címre, mi pedig igyekszünk a lehető leghamarabb orvosolni a problémát. Munkatársunk a lehető legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 5 napon belül írásban felveszi Önnel a kapcsolatot, és ismerteti a lehetőségeket – fontos számunkra, hogy minden Vásárló elvárásainak megfeleljünk.
Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a felek a panaszról jegyzőkönyvet vesznek fel, amely a következőket tartalmazza:
a Vásárló neve, lakcíme,
a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
a Szolgáltató nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vásárló aláírása,
a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv másolatát a Vásárlónak át kell adni. Ha a Szolgáltató a Vásárló igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a Vásárlót.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
XVI. Békéltető testület előtti eljárás:
Amennyiben XIV. pont szerinti panaszkezelés nem vezet eredményre, a Vásárló jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a kérelemben megjelölt békéltető testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a Szolgáltató és a Vásárló közötti fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület eljárásának célja, hogy a fogyasztók (Vásárlók) és a gazdálkodó szervezetek, azaz a vállalkozók (Szolgáltató) között felmerült vitás ügyeket a felek között egyezséggel zárja le. Ha nem jön létre egyezség, akkor a békéltető testület a határozatával dönti el az ügyet, amelynél figyelemmel kell lennie a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítésére.
A békéltető testület – kivéve, ha a Vásárló személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében a Szolgáltató köteles a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a Szolgáltató a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét köteles biztosítani.
A békéltető testület egyezség hiányában határozatot hoz, amely érvényét tekintve azonos egy bírósági határozat hatályával és nem teljesítés esetén végrehajtási záradékkal lehet ellátni, abban az esetben, ha:
i. a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi törvény a 36/C. § szerinti – alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
ii. a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a 200.000,- Ft-ot, azaz kettőszázezer forintot.
A fenti eseteken túl a békéltető testület egyezség hiányában ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott
Fogyasztó panasza estén az alábbi békéltető testülethez fordulhat:
Békéltető testület neve | A békéltető testület elérhetősége | Békéltető Testület székhelye | Illetékességi terület |
Budapest Békéltető Testület | Budapest Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/ E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu | Budapest | Budapest |
Baranyai Vármegyei Békéltető Testület | Pécs Baranya Vármegyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422 Fax száma: (72) 507-152 Elnök: Dr. Bércesi Ferenc Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu kerelem@baranyabekeltetes.hu | Pécs | Baranya vármegyeSomogy vármegyeTolna vármegye |
Borsod-Abaúj-Zemplém Vármegyeii Békéltető Testület | Miskolc Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); 501-871 (folyamatban lévő ügyek) Elnök: Dr. Tulipán Péter Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu | Miskolc | Borsod-Abaúj-Zemplém vármegyeHeves vármegyeNógrád vármegye |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület | Szeged Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Elnök: Dr. Horváth Károly Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu | Szeged | Békés vármegyeBács-Kiskun vármegyeCsongrád-Csanád vármegye |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület | Székesfehérvár Fejér Vármegyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Elnök: Dr. Vári Kovács József Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu | Székesfehérvár | Fejér vármegyeKomárom-Esztergom vármegyeVeszprém vármegye |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület | Győr Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-217 Elnök: Dr. Bagoly Beáta Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu | Győr | Győr-Moson-Sopron vármegyeVas vármegyeZala vármegye |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület | Debrecen Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745 Fax száma: (52) 500-720 Elnök: Dr. Hajnal Zsolt Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu | Debrecen | Jász-Nagykun-Szolnok vármegyeHajdú-Bihar vármegyeSzabolcs-Szatmár-Bereg vármegye |
Pest Vármegyei Békéltető Testület | Budapest Pest Vármegyei Békéltető Testület Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefonszáma: +36 1 792 7881 Elnök: Dr. Koncz Pál Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu | Budapest | Pest vármegye |
XVII. Fogyasztóvédelmi eljárás
Fogyasztói panasz esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló az alábbi testületekhez fordulhat:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
Telefon: +36 1 450 2598
E-mail cím: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
Pest Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1088. Budapest, József krt. 6.
Telefon: +36 1 459 4843
E-mail cím: fogyved@pest.gov.hu
További elérhetőségek és bővebb információ: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
A Vásárló az itt felsorolt hatóságokhoz is fordulhat panaszával, valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz is (www.nmhh.hu).
Az online leadott megrendelésekből adódó, a Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Vásárló közötti fogyasztói jogviták peren kívül is rendezhetők. Az ilyen peren kívüli vitarendezésre a Békéltető Testületek rendelkeznek hatáskörrel. A békéltető testület előtt folyó eljárásban a Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli.
Fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez fordulni. A békéltető testületekről, illetve elérhetőségeikről bővebb információ itt található: https://bekeltetes.hu
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület:
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefon: +36 1 488 21 31
web: www.bekeltet.bkik.huA Vásárló ezen szervezethez fordulhat a Szolgáltatóval való vitás ügyei rendezése érdekében.
Ezen felül a Vásárlónak a 524/2013/EU rendelet 14. cikkében foglaltaknak megfelelően lehetősége van az EU online vitarendezési platformját is igénybe venni, amit az alábbi linken érhet el: https://ec.europa.eu/odr
Az EU online vitarendezési platformja elérhető itt: https://ec.europa.eu/odr
A szolgáltató ezúton biztosítja a Vásárlót arról, hogy az EU ezen vitarendezési platformjával együttműködik.
XVIII. Felelősség kizárása
A Szolgáltató nem felelős a weboldal használatából vagy működtetéséből adódó károkért, vagy az alábbi esetek bármelyikéért, adódjon az bármilyen okból: az interneten küldött és/vagy fogadott adat meg nem érkezése; az internethálózat jelen szerződésteljesítését megakadályozó működési hibái; a fogadó készülékek vagy kommunikációs vonalak meghibásodása, bármely tartalom vagy adat elvesztése; bármely szoftver vagy weboldal meghibásodása; programhibák, rendkívüli események következményei vagy technikai hibák; ideértve a vis majort; valamint a vevő internetszolgáltatójának díjait is.
Szolgáltató továbbá minden felelősségét kizárja a termék megrendelése vonatkozásában létrejövő szerződéssel, annak teljesítésével és minden körülményével, valamint a termékek használatával összefüggésben felmerülő valamennyi közvetlen, közvetett, következményi és bármilyen egyéb kárért, kivéve azokért melyeket érintően a felelősség kizárása a jogszabályok alapján semmis.
XIX. Vonatkozó jogszabályok jegyzéke
• 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
• 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
• 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
• 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
• 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
• 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
• 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
• 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
• AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
• AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
• A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
Adatkezelési tájékoztató
A jelen adatkezelési tájékoztató célja, hogy adatkezelőként átláthatóvá tegyük az online értékesítési tevékenységünk során követett adatkezelési eljárásokat ill. a természetes személyek személyes adatai kezelésével összefüggő védelméhez kapcsolódó elvek és szabályok érvényesülését. Csak olyan személyes adatot kezelünk, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, és a cél elérésére alkalmas. A személyes adatokat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezeli. Társaságunk alapvető célja, hogy minden esetben tiszteletben tartsa e természetes személyek alapvető jogait és szabadságait, különösen, ami a személyes adataik védelméhez való jogukat illeti.
1. Adatkezelő
Hatályos: 2025. június 1. napjától
A jelen Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a My Wood Design Kft. (székhely: 1161 Budapest, Bercsényi utca 40., cégjegyzékszám: 01-09-384805, e-mail: info@mywood.hu) mint adatkezelő (a továbbiakban: „Adatkezelő”) átlátható módon ismertesse, hogy miként kezeli a mywood.hu weboldalon keresztül történő vásárlások során megadott személyes adatokat.
2. Fogalmak
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés.
Áfa tv.: az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény
Fgy. tv.: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
GDPR: AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
Ptk.: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
Számv. tv.: a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható
3. Adatkezelési műveletek
3.1. Megrendelés során kezelt adatok
Társaságunk a termékek honlapunkon történő megrendelése során személyes adatkezelést az alábbiak szerint végez:
Kezelt adat | Adatkezelés célja | Adatkezelés jogalapja | Adatkezelés időtartama |
Név | Szerződéses kötelezettség teljesítése, a termék értékesítése és a megvásárolt terméknek a vevő részére történő átadása (kiszállítása), a szerződéses kötelezettségből eredő díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos esetleges követelések érvényesítése | GDPR 6. cikk (1) bek. b) pont – szerződés teljesítése GDPR 6. cikk (1) bek. c) pont – jogi kötelezettség teljesítése (Áfa tv. 159. § (1) bek.) GDPR 6. cikk (1) bek. f) pont – jogos érdek (igényérvényesítés) | A szerződésen alapuló számviteli bizonylat kiállítását követő 8 évig (Számv. tv. 169. § (1)-(2) bek.), kivéve a számviteli kötelezettségek teljesítéséhez nem szükséges személyes adatokat, melyek vonatkozásában az általános elévülési határidő szerinti 5 évig (Ptk. 6:22. § (1) bek.) |
Cím | |||
Telefonszám | |||
E-mail cím | |||
Aláírás |
3.2. Érdeklődők adatai
Magánszemély érdeklődőinknek lehetősége van Társaságunkkal a kapcsolatot felvenni mind telefonon, mind e-mailen keresztül. Ezen kapcsolatfelvétel során Társaságunk az érdeklődők személyes adatait az alábbiak szerint kezeli:
Kezelt adat | Adatkezelés célja | Adatkezelés jogalapja | Adatkezelés időtartama |
Név | Tájékoztatás nyújtása, az érdeklődővel történő kapcsolattartás. | GDPR 6. cikk (1) bek. b) pont: szerződés létrehozása | A tájékoztatásunktól számított 5 éves általános elévülési időtartamban (Ptk. 6:22. § (1) bek.). |
Telefonszám | |||
E-mail cím |
3.3. Vásárlói értékelések (ajánlások)
Az egyes termékeknél megjelenített vásárlói vélemények vonatkozásában adatkezelést a következők szerint végzünk:
Kezelt adat | Adatkezelés célja | Adatkezelés jogalapja | Adatkezelés időtartama |
Az értékelésben megadott személyes adatok (pl. név, értékelés tartalma) | Vélemények megosztása más vásárlókkal, érdeklődőkkel és termékeink és kínálatunk személyre szabása | GDPR 6. cikk (1) bek. f) pont – jogos érdek | A vélemény megosztásától számított 3 év |
3.4. Panaszkezelés
Társaságunk tevékenységét, termékeit érintő esetleges panaszok kivizsgálása érdekében a fogyasztó telefonon, ill. e-mail-ben vagy postai úton is fordulhat Társaságunkhoz, mely során Társaságunk adatkezelést az alábbiak szerint végez:
Kezelt adat | Adatkezelés célja | Adatkezelés jogalapja | Adatkezelés időtartama |
Név | A fogyasztó beazonosítása, a panasz kivizsgálása és Társaságunk álláspontjának kialakítása, ill. mindezekkel összefüggésben a fogyasztóval történő kapcsolattartás. | GDPR 6. cikk (1) bek. c) pont – jogi kötelezettség teljesítése (Fgy. tv. 17/A. §) | A panaszról történő jegyzőkönyv felvételétől, ill. a válaszadástól számított 3 év (Fgytv. 17/A. § (7) bek.) |
Cím | |||
Telefonszám | |||
E-mail cím | |||
Panasz tartalma |
3.5. Érintetti jogok gyakorlása
A jelen tájékoztató 6. pontjában foglaltak szerinti jogok gyakorlásának biztosításával összefüggésben adatkezelést az alábbiak szerint végzünk:
Kezelt adat | Adatkezelés célja | Adatkezelés jogalapja | Adatkezelés időtartama |
Az érintetti jog gyakorlására irányuló kérelemmel összefüggő adatok, a kérelem tartalma, a kérelem alapján tett intézkedések és azzal összefüggésben készült dokumentumok tartalma | A kérelem vizsgálata, szükség esetén intézkedések meghozatala és ezekről az érintett tájékoztatása | GDPR 6. cikk (1) bek. c) pont: jogi kötelezettség (GDPR 12. cikk) teljesítése | Az érintetti kérelemre adott válaszunktól számított 5 éves általános elévülési időtartamban (Ptk. 6:22. § (1) bek.). |
3.6. Kapcsolattartói adatok
A jogi személy üzleti partnerekkel (pl. beszállítókkal) való kapcsolattartás, ill. a velük való szerződések megkötése és teljesítésének elősegítése céljából Társaságunk a partneri kapcsolattartók személyes adatait az alábbiak szerint kezeli:
Kezelt adat | Adatkezelés célja | Adatkezelés jogalapja | Adatkezelés időtartama |
Név | Az üzleti partnerrel való kapcsolattartás megkönnyítése, a szerződések megkötése és teljesítése, valamint a szerződésből fakadó igény- és jogérvényesítés | GDPR 6. cikk (1) bek. f) pont: Társaságunk, ill. üzleti partnerünk jogos érdeke | Amennyiben az adat szerződésben szerepel, a számviteli kötelezettség teljesítéséhez a szerződés megszűnésétől számított 8 évig (Számv. tv. 169. § (1)-(2) bek.). Egyéb esetekben a szerződés megszűnését követő 5 éves általános elévülési időtartamban (Ptk. 6:22. § (1) bek.). |
Telefonszám | |||
E-mail cím | |||
Munkakör |
3.7. Adatátvitel
Személyes adatok feldolgozása harmadik féllel. Személyes adatok továbbíthatók informatikai szolgáltatóknak, ha ez szükséges az ügyfél által elfogadott bizonyos funkciók működésének biztosításához. A szolgáltató tájékoztatja a felhasználókat, hogy a személyes adatok feldolgozásával a következő szervezeteket bízza meg:
Meta Platforms, Inc., Menlo Park, California, United States
Google LLC, Mountain View, California, United States
Kezelt adat | Adatkezelés célja | Adatkezelés jogalapja | Adatkezelés időtartama |
Név | Bizonyos olyan szolgáltatások megfelelő működésének biztosítása, amelyek használatához a felhasználó maga járult hozzá. | GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont – az érintett hozzájárult személyes adatainak egy vagy több meghatározott célból történő kezeléséhez; | Amíg a felhasználó el nem távolítja |
Profilkép | |||
E-mail cím |
4. Címzettek
A személyes adatok címzettjei azok a természetes vagy jogi személyek, akikkel vagy amelyekkel a személyes adatok közlésre kerülnek. A személyes adatok kezelését elsődlegesen közvetlenül Társaságunk, mint adatkezelő végzi, amely során Társaságunk törekszik arra, hogy a személyes adatokat kizárólag a feltétlenül szükséges személyi kör ismerhesse meg.
Bizony adatkezelési műveletek alapjául fekvő tevékenységek elvégzése érdekében Társaságunk külső partnerek közreműködését veszi igénybe, amelyek részére az érintett bizonyos személyes adatai átadásra kerül(het)nek. Ezen címzetti kör személyében változhat, de az igénybevétel tárgykörei tekintetében az alábbiak szerint meghatározott:
– Számlázó programot biztosító partner
– Könyvelési szolgáltatást nyújtó partner
– Szállítást végző partner
– Marketing partnerek
Társaságunk a GDPR V. fejezete szerint harmadik országokba vagy nemzetközi szervezetek részére az érintett semmilyen személyes adatát nem továbbítja.
5. Profilalkotás
Különböző forrásokból származó információkat gyűjthetünk össze az érintettről, hogy következtetéseket vonjunk le a személyes érdeklődési körére és online viselkedésére vonatkozóan. Ezt nevezzük profilalkotásnak. A profilalkotás lehetővé teszi számunkra egy ügyfélprofil létrehozását, amely többek között tartalmazza az érintett korábbi vásárlásait és azt, hogy milyen termékek iránt mutatott érdeklődést a weboldalainkon. A profilalkotás célja, hogy az általunk küldött marketing anyagok, például személyre szabott ajánlatok vagy célzott hirdetések az érintett számára relevánsak legyenek.
6. Az érintett jogai
Az érintettek jogait részletesen a GDPR vonatkozó rendelkezései (különösen a 12-22. valamint a 77-80. cikkei) tartalmazzák, melyekről Társaságunk az alábbiak szerint nyújt áttekintő tájékoztatást. Az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül az érintetett kérelmet nyújthat be Társaságunkhoz e jogainak gyakorlása érdekében.
Társaságunk az érintett jogai gyakorlására irányuló kérelme nyomán hozott intézkedésekről az érintettek a kérelem beérkezésétől számított legfeljebb egy hónapon belül tájékoztatja. A kérelem beérkezésének napja a határidőbe nem számít bele. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról Társaságunk a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet.
6.1. Hozzáférési jog
Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz, illetve az azok kezelésére vonatkozó információkhoz hozzáférést kapjon.
6.2. Helyesbítéshez való jog
Ha az érintett adatai változnak, vagy hibásan rögzítettük őket, az érintett jogosult arra, hogy kérésére Társaságunk helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat.
6.3. Törléshez való jog
Jogszabályban (GDPR 17. cikk) meghatározott esetekben az érintett kérheti, hogy a Társaságunk által kezelt adatait töröljük.
6.4. Adatkezelés korlátozásához való jog
Jogszabályban (GDPR 18. cikk) meghatározott esetekben az érintett kérheti a társaságunk által személyes adatain végzett adatkezelés korlátozását.
6.5. Tiltakozáshoz való jog
Jogos érdeken alapuló adatkezelés esetén az érintett tiltakozhat adatai kezelése ellen. Ebben az esetben Társaságunk a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítjuk, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
6.6. Adathordozhatósághoz való jog
Az érintett jogosult arra, hogy Társaságunk a hozzájáruláson, illetve szerződés teljesítésén alapuló adatkezelési tevékenységek tekintetében az automatizált módon kezelt személyes adatait számára vagy az általa megjelölt más adatkezelő részére átadja.
6.7. Jogorvoslathoz való jog
Ha az érintett úgy ítéli meg, hogy Társaságunk a személyes adatainak kezelése során megsértette a hatályos adatvédelmi követelményeket, akkor:
• panaszt nyújthat be a hatósághoz (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság – székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.; postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.; e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu; honlap: www.naih.hu)
• lehetősége van adatainak védelme érdekében bírósághoz fordulni, amely az ügyben soron kívül jár el. Ebben az esetben szabadon eldöntheti, hogy a lakóhelye (állandó lakcím) vagy a tartózkodási helye (ideiglenes lakcím), illetve a Társaság székhelye szerint illetékes törvényszéknél nyújtja-e be keresetét. A lakóhelye vagy tartózkodási hely szerinti törvényszék megkereshető a http://birosag.hu/ugyfelkapcsolati-portal/birosag-kereso oldalon. A Társaság székhelye szerint a perre a Fővárosi Törvényszék rendelkezik illetékességgel.